сряда, 21 август 2013 г.

Конфигурационно меню.


Конфигурационното меню служи за:
  • избор на адрес на ECU [0x0A, 0x10]
  • избор на мотор [1.9 JTD, 2.4  JTD]
  • корекция на пътя (скоростта) [-25% ~ +25%]
  • корекция на горивото [-25% ~ +25%] 
Конфигурационното меню се показва при първото стартиране на устройството. Ако искате отново да влезете в него направете следното: задръжте бутона SET и дайте на контакт.
 Менюто се състои от четири страници (изброените по-горе). Преминаването към следващата страница става чрез натискане на бутона MODE. Промяната на стойностите става, чрез бутона SET. След като потвърдите и  последната страница, устройството ще се опита да направи връзка с ЕКУ-то.

Адрес  0x0A се използва за всички EURO2 JTD мотори. 0x10 се използва за всички EURO3 JTD мотори.

1.9 или 2.4 JTD - няма нужда от коментар.


Корекциите не са задължителни. Могат да бъдат сметнати и въведени за абсолютна точност. 
Корекцията на пътя се прави при нужда. Направете нов трип, като нулирате дневния километраж. Вижте дали дневния километраж се различава от показанието на борд компютъра.
Ако има разлика, ето как да пресметнете процента, който трябва да зададете в конфигурационното меню.

Пример:
Дневният километраж показва 98км, а този на борд компютъра 100.
корекция = (100 - 98) / 98 = 0.02 = 2%
Задайте корекция +2% и следващия трип ще бъде максимално точен.

Втори пример:
Дневният километраж показва 100км, а този на борд компютъра 98.
корекция = (98 - 100) / 98 = -0.02 = -2%

Корекцията на моята кола е +4%. Така точността е до няколко десетки метра на 100км.

Корекцията на горивото се прави, след засичане на разхода по колонка на бензиностанцията.
Заредете резервоара до горе.
Стартирайте нов трип на борд компютъра.
След минимум 100 км заредете отново до горе.
Запишете си количеството гориво налято на колонката. Обърнете внимание колко показва и БК.

Пример:
Заредени 10литра. БК показва изразходвани 11 литра.
(11 - 10) / 10 = 0.1 = 10%.
Въведете 10% корекция на горивото и следващия път измерването ще бъде максимално коректно.


Няма коментари:

Публикуване на коментар